2015/08/04

Biciklizés

Éppen most jöttem haza, mert biciklizni voltam, és hát, mit mondhatnék... teljesen kifáradtam!☺
Gondoltam, hogy mára csinálok egy biciklis bejegyzést, amiben bemutatom a biciklizés előnyeit, illetve néhány tippet is adok! ☺

"A rendszeres kerékpározás nagymértékben javítja a terhelhetőséget, a szervezet fizikai teljesítőképességét, a mozgás során lezajló biokémiai változások eredőjeként pedig kedvezően befolyásolja a vér zsírsav- és lipidtartalmát." - ez olvasható a webbeteg.hu, internetes portálon. 
A meteonline.hu weboldalon is nagyon pozitív dolgokat ír a biciklizésről: "A kerékpározás az egyik legegészségesebb sport. Nem terheli túl az izomzatot, az ízületeket, fokozza immunrendszerünket, erőnlétünket, edzettségünket. Kimutatták, hogy a rendszeres edzés ötven százalékkal csökkenti a szívinfarktus veszélyét. A kerékpáron ülve a testsúly hetven százaléka a nyeregre nehezedik, így óvja az ízületeket, és a kezdők, túlsúlyosok számára is kifejezetten élvezhető sport. Ha csak 10 percet biciklizünk már javul az erek vérellátása, húsz perc az immunrendszert erősíti, egy óra kerekezéstől pedig beindul a boldogsághormon termelődése és csökken a stressz. Minden kezdet nehéz, így az első néhány kerekezés is fáradtsággal, izomlázzal, görcsökkel, hát- és váll fájdalommal járhat. Az első néhány alkalom után azonban abba se lehet hagyni és már várni fogod a következő edzést. 
Ne legyen túl nagy az elvárásod magaddal szemben, de alacsonyra se tedd a lécet. Fokozatosan emeld a távot és a tempót. Ahogyan gyarapodnak a kilométerek, úgy bírod egyre könnyedebben teljesíteni a hosszabb távokat és a nehéz terepeket. Szervezeted hozzászokik a teljesítményhez és már kényszert érzel, hogy újra nyeregbe pattanj. 
A bringázás során a szív vérellátása javul, a szívizom ereje nő. Egy dobbanással több vért tud pumpálni az erekbe, így a nyugalmi pulzusszám csökken. A szív vérellátása javul, számos mikrokapilláris nyílik ki és továbbít oxigént a szív különböző területeire. A kedvező hatás már a rendszeres kerékpározás megkezdését követő 4-8 hét után bekövetkezik. A szív-érrendszer "karbantartása" mellett nő a légzésmélység, azaz több levegőt és ezzel együtt oxigént tudunk befogadni egy levegővétel alatt. Az anyagcsere gazdaságosabban működik, nő a jótékony védőkoleszterin (HDL) szintje, emellett csökken a triglicerid-szint a vérben. A cukortolerancia növekedése szintén jótékony az egészségmegőrzés szempontjából. Nem csak a megelőzésben, hanem a testtömeg csökkentésben is elsődlegesen játszik szerepet, mivel sok más sportággal szemben a kerékpározás nem ró nagy terhet az ízületekre, így jelentős súlyfelesleg mellett is gyakorolható. A rendszeres kerékpározás hatására nő az izomzat és zsugorodik a zsírszövet aránya."
Ráadásul sokkal könnyebben fogsz tudni elaludni (na, ezt jól megmondtam! :D), ha naponta 20, vagy 30 percet biciklizel!

Remélem hasznos volt számotokra ez a cikk, és bocsi, hogyha fehér a szöveg háttere, de megőrült a gépem, és önállósította magát! ☺
Kommenteljetek, nektek mi a véleményetek a bringázásról, ti mit vettetek észre magatokon: milyen hatása volt a szervezetedre a biciklizés, ti mit tudnátok hozzáfűzni a cikkhez.

Aloha,
@Lulu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése